יום חמישי, 20 באפריל 2017

מרפאות ההרטבה- הפתרון האולטימטיבי לבעיית ההרטבה

בני חמש ומטה. היא נחשבת כבעיה אם ההרגל ממשיך גם בגיל מאוחר יותר. זה עניין מביך לילד המרטיב  ולמשפחתו. השם הקליני של הרטבה הוא "אנורזיס לילה"- חוסר היכולת של הילד לשלוט בשלפוחית השתן. הרטבה מתרחשת כשהילד ישן שינה עמוקה והמוח לא מקבל את האיתות על השלפוחית המלאה. ילדים המרטיבים אינם עצלים, על כן על ההורים לשים לב לא להביך את הילד ולתמוך בו בעת הטיפול.

 ד"ר יעקב שגיא
בעיית ההרטבה ניתנת לטיפול וישנן מרפאות רבות המסייעות לילדים לפתור אותה. ד"ר קובי שגיא ובנו טל שגיא מנהלים מרפאה לטיפול בהרטבה בשם תרפי, בה מטפלים בילדים בדרך חדשנית ובעזרת מכשיר לטיפול בהרטבה. ד"ר שגיא ידוע בזכות מחקריו בתחום הרטבת לילה, והוא נחשב חלוץ בטיפול בילדים מרטיבים דרך הבנת הפסיכולוגיה שבבסיס הדבר. שיעור ההצלחה בקרב מטופליו הוא גבוה ביותר- רבים מהמטופלים דיווחו על שיפור ניכר אחרי שלושה חודשים של טיפול.

להבין את הסיבות להרטבה
ישנן סיבות רבות ומגוונות להרטבה. דיאגנוזה נפוצה היא בעיה רפואית או פסיכולוגית. גנטיקה משחקת תפקיד ניכר בהרטבה ומשפיעה על בנים יותר מאשר על בנות. דלקת בשלפוחית השתן, אלרגיות, הפרעות נוירולוגיות ועוד; יכולות להיות סיבות רבות לבעיית ההרטבה של ילדך. מצב השינה העמוקה בו ילדים מרבים להרטיב את המיטה נובע מהעדרו של רפלקס תקין בין שלפוחית השתן למוח. ד"ר יעקב שגיא ממליץ להורים לנסות את המכשיר למניעת הרטבה לפני שמנסים טיפול תרופתי העלול לגרום נזק לילד.

מכשיר למניעת הרטבה
פיפימון הוא המכשיר למניעת הרטבה שפיתח ד"ר שגיא על מנת להעיר את הילד מהשינה העמוקה, מספר שניות לפני שהוא מרטיב את המיטה.  המכשיר כולל סדין עם חיישנים המתריעים כאשר הילד מתחיל להטיל את מימיו. התהליך גורם ליצירת רפלקסים חזקים ומשריש את ההרגל של הליכה לשירותים עם שלפוחית שתן מלאה. אם בעיית ההרטבה אינה מטופלת, היא משפיעה על אורח חייו של הילד ועלולה להוביל ליצירת בעיות רגשיות חבויות.


תרפי
גולת הכותרת של תוכניות הטיפול של ד"ר שגיא היא "תרפי", הכוללת סדרה של מפגשים מקוונים בין הילד והוריו לדוקטור. טבלאות ויזואליות נוצרות בתחילת הטיפול ועוקבות אחר תהליך ההתקדמות של הילד כל מספר שבועות. כיוון שמדובר בטיפול מקוון, מטופלים בכל רחבי העולם יכולים ליהנות ממנו במידה והם רוכשים את מכשיר הפיפימון ברשת. סדרה של סרטוני וידאו אינפורמטיביים נשלחים למטופל על מנת שילמד עוד על תהליך הטיפול. רופאים ממליצים להרעיף אהבה וחיבה על הילדים המרטיבים על מנת לחזק את הביטחון העצמי שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה