יום רביעי, 12 באפריל 2017

הפתרון המושלם להרטבה

הרטבת לילה היא בעיה נפוצה מאחר ואנשים רבים בכל רחבי העולם מתמודדים עימה. אנו מתייחסים להרטבה כבעיה במידה וילד מרטיב מעבר לגיל שלוש. במרבית המקרים, שלפוחית ​​השתן של ילדים מתפתחת באופן תקין, תגובת הרפלקס עובדת בצורה תקינה וגמילה ספונטנית מתרחשת עד גיל 4 ולעיתים אף 5. במקרים בהם ההרטבה מתרחשת אחרי גיל 5, על ההורים להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת לשלול קיום מצב רפואי כגון בעיה בשלפוחית ​​השתן או בכליות אצל הילד. למרבה המזל, במרבית המקרים, לא מתגלות בעיות רפואיות הגומרות להרטבה והורים יכולים לאפשר לילדם טיפול התנהגותי-קוגניטיבי שעשוי לסייע.

במידה ואתם זקוקים לעזרה בנושא הרטבה, אנא פנו למרפאה של ד"ר קובי שגיא. הוא מנהל ומייסד רשת מרפאות לטיפול בהרטבה . הוא מתמחה בפסיכופיזיולוגיה של הרטבה וטיפל יותר מ -40,000 מרטיבים מאז שנת 1984 ברחבי העולם. הוא ניהל לפני עשור את המרפאה לטיפול בהרטבה במרכז שניידר לרפואת ילדים. זהו בית החולים הגדול ביותר לילדים בישראל. מעבר לכך,הקים את מרפאת ההרטבה במרכז הרפואי לילדים בשנגחאי, סין (SCMC). הוא פיתח שיטות טיפול ייחודיות עם שיעורי הצלחה של 90% כאשר טיפול ממוצע אורך בין 3 עד 5 חודשים.
הטיפול של ד"ר שגיא לוקח בחשבון היבטים שונים כמו גיל החולה, תדירות של הרטבה במיטה, עומק השינה, מוטיבציה של הילד ולמעשה מותאם אישית עבור המטופלים. הטיפול כולל טיפול התנהגותי בהרטבה וכמו כן שילוב של חיזוקים חיוביים לטווח קצר, מדידות של תהליך התעוררות הרפלקס, אימון לחיזוק שרירי הסוגר והגדלת קיבולת שלפוחית ​​השתן.

כיצד עובד מכשיר לטיפול בהרטבה?

מכשיר ה"פיפימון" הוכח כפתרון היעיל ביותר מבין כל פתרונות ההרטבה האחרים. המכשיר מזהה את תחילת ההרטבה באופן מהיר, ומפעיל באופן מיידי אזעקה שתעזור לילד להתעורר, ללכת לשירותים ובאופן הדרגתי להפסיק להרטיב. מאחר ורוב הילדים המרטיבים מאופיינים בשינה עמוקה, אין כל חשיבות אם הילד מתעורר לצלצול המכשיר. כל עוד ההורה עוזר לילד להתעורר, המח לומד לחבר בין ההרטבה, הצלצול וחוויית הקימה וההליכה לשירותים ובאופן הדרגתי מתחיל תהליך למידה.  בין 12 ל – 14 שבועות, רוב הילדים מתחילים להגיב – כתם השתן קטן, שעות ההרטבה מתאחרות לקראת הבוקר ויותר לילות יבשים מושגים. ה"פיפימון" עוזר לילדים להגיע לגמילה מוחלטת באמצעות שילוב עם טכניקות טיפוליות נוספות.

מומחה נוסף בתחום הוא טל שגיא. טל שגיא הוא דוקטורנט ומתמחה בבעיות התנהגות של ילדים. יחד עם ד"ר קובי שגיא הקימו השניים את מרפאת ההרטבה הראשונה של סין, "המרכז הרפואי לילדים בשנחאי" (SCMC). הוא עוסק בתחום ההרטבה משנת 1999 וראה מעל 8000 ילדים, מתבגרים ומבוגרים בכל רחבי העולם. הוא פיתח את התוכנה הראשונה בעולם שעוזרת לטיפול בהרטבה באמצעות האינטרנט. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה