יום שני, 10 באפריל 2017

כותרת: איך להתמודד עם בעיית ההרטבה?

הרטבת לילה היא חלק מההתבגרות, אבל ילדים רבים לא מתגברים עליה אפילו אחרי גיל שבע. הם זקוקים לעזרה רפואית על מנת לפתור את הבעיה. אי אפשר לפתור את בעיית ההרטבה בעזרת ניתוח. ילדים  בבני פחות משש או שבע אינם זקוקים לטיפול. ידוע שהרטבה נובעת משינה עמוקה. היא אינה נחשבת לבעיה פסיכולוגית או רפואית.

הכרחי לטפל בבעיית ההרטבה בשל החרדות והמבוכה הכרוכים בה. ילדים הסובלים מהבעיה חשים בודדים ונוטים לא לחלוק את מצבם עם איש. על בני משפחה שסבלו מהבעיה לחלוק את חוויותיהם עם הילדים על מנת לעודד את רוחם.

על מנת לטפל במקרה כזה, יש לשים דגש על חיזוקים חיוביים ושינויים התנהגותיים. הטיפולים היעילים במקרים אלו הם טיפולים בתרופות טריציקליות נגד דיכאון ומכשיר טיפול בהרטבה. הרטבת הלילה שאינה חד-סימפטומטית היא קשה יותר לטיפול ומצריכה זמן טיפול רב יותר. מכשיר הפיפימון שניתן להזמין באינטרנט מספק טיפול אפקטיבי לבעיית ההרטבה.

ד"ר יעקב שגיא וטל שגיא הם מומחים בעלי שם לבעיית ההרטבה. טל שגיא הוא מומחה נודע להרטבות ובעל מומחיות לטיפול בבעיות התנהגותיות אצל ילדים. מאחוריו קריירה בת שלושה עשורים בה טיפל בלמעלה מ-8000 מטופלים ברחבי העולם. הוא מטפל בילדים ומבוגרים גם יחד. טל הוא ראש צוות מחקר ופיתוח של המוצר הרפואי החדשני לטיפול בבעיית ההרטבה.
כמו כן, טל הוביל את המחקר שבדק את הקשר בין תנועתיות והרטבת  לילה בעת שינה. הוא היה מומחה ההרטבה הראשון שפיתח את תוכנת האינטרנט האינטראקטיבית והחדשנית לטיפול בבעיית ההרטבה.

טל הינו מרצה אורח מבוקש במוסדות חינוך והשכלה. בצוותא עם ד"ר יעקב שגיא, הוא הקים את מרפאת ההרטבה הראשונה בסין, הידועה בשם "מרכז רפואת ילדים שנחאי". המרכז הוא יוזמה של מרכז הרפואה לילדים שניידר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה