יום רביעי, 25 בינואר 2017

כיצד מתמודדים עם הרטבה

האם אתם מחפשים פתרונות שיעזרו בפתרון בעיית הרטבת הלילה? כיצד מתמודדים עם הרטבה בכלל? בקרו את אחד המומחים הגדולים בתחום וקבלו ממנו מידע שעשוי לסייע בפתרון הבעיה. צרו קשר עם ד"ר קובי שגיא וקבלו עזרה מקוונת עוד היום.
"אנורסיס" הינו המונח הלטיני אשר מתאר הרטבה. הוא מוגדר כשחרור לא רצוני של שתן ומוגדר כבעיה אחרי גיל 4. ד"ר קובי שגיא יוכל לעזור לפתור את בעיית ההרטבה. זוהי אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב ילדים ושכיחה יותר בקרב בנים מאשר בנות. רצוי להתמודד עם הבעיה בגילאים הצעירים ולא להזניח אותה.

יום שישי, 6 בינואר 2017

ד"ר קובי שגיא, טל שגיא – פתרונות לטיפול בהרטבה מוכחים

הרטבת לילה עשויה להוות מועקה לילדים ולהורים כאחד. ישנם גורמים רבים להרטבה. הדבר החשוב ביותר שיש לקחת לתשומת לבנו, הוא שילדים מרטיבים אינם עושים זאת באופן מכוון. 
ישנם פתרונות שונים לטיפול בהרטבה ובכדי למצוא את הפתרון היעיל, יש להבין היטב את הגומרים לבעיה. יש כמובן להבדיל בין ילד המרטיב בתדירות גבוהה לבין ילד המרטיב באופן ספורדי. הרטבות אקראיות לא תמיד ידרשו את אותו הטיפול. במידה ותדירות ההרטבה גבוהה ונמשכת לאורך זמן רב, יש להיוועץ באיש מקצוע או רופא. למטפלים שונים יש דרכי טיפול שונות שלרוב מושפעות מתחום המחקר ממנו הם מגיעים. הטיפול ההתנהגותי באמצעות מכשיר לטיפול בהרטבה הוכח כשטיפול היעיל ביותר במרבית המקרים. 

לרוב, ילדים מרטיבים נגמלים באופן עצמאי בין הגילאים 2 – 4, אך במקרים מסוימים ילדים ממשיכים להרטיב גם לאחר גיל זה. אם הרטבה נמשכת מעבר לגיל ארבע, רצוי להתייעץ עם גורמים מקצועיים ולשקול התערבות טיפולית. ככל שהגיל מתקדם, קשה יותר לפתור את הבעיה באופן יעיל. 

ד"ר קובי שגיא טוען כי במקרים מסוימים, הרטבה יכולה להימצא בקרב מתבגרים ואף מבוגרים. הרטבה חוצה גם תרבויות שונות ונחשבת לתופעה שכיחה בכל העולם. 

מומלץ לא להזניח את הטיפול בנושא מאחר והפגיעה בתפקוד הרגשי והחברתי עשויה להיות משמעותית וכמו כן עשויה לגרום לבעיות פסיכולוגיות בעתיד. בגילאים הצעירים, ילדים מרטיבים עשויים להרגיש נורמלים, אך ככל שמתבגרים, התופעה הופכת להיות מטרידה יותר ויש לתת עליה את הדעת. הילד מרגיש שונה מחבריו, אינו יכול ללכת למסיבת פיג'מות וצריך למצוא תירוצים משכנעים בפני חבריו בסיטואציות מסויימות. 

להורים תפקיד מרכזי בטיפול בילדם המרטיב. עליהם להבין כי זוהי בעיה שכיחה והפתרון שלה יכול להיות מהיר ויעיל. עליהם לקחת בחשבון את ההשפעות השליליות של ההרטבה על מצבו הנפשי של ילדם. ישנם מקרים מסוימים בהם ילדים מרטיבים חששו מארוע ההרטבה עד כי לא נרדמו במשך שעות רבות. עובדה זו עשויה לפגוע באיכות השינה ולגרום לבעיות נוספות בתפקוד הכללי של הילד. מומלץ להורים לדבר עם ילדם על הנושא, לגלות אמפתיה, אכפתיות ולעשות ככל יכולתם לעודד את ילדם ולנסות להבין את מצבו.  
ד"ר טל שגיא

אחד המומחים בתחום, טל שגיא, טוען כי ישנם מקרים שההורה אינו מבין את מהות הבעיה. הוא משוכנע כי הילד עושה זאת בכוונה ולרוב התגובה כלפי הילד שלילית. ישנם הורים שצועקים על ילדיהם, מביכים אותם בפני אחרים וחושפים את הבעיה בפני אחרים. עליהם להבין כי הילד אינו עושה זאת בכוונה. הרטבה לרוב תורשתית והילד הינו הסובל העיקרי. במקרים רבים, אחד מן ההורים אף הוא הרטיב. אם ההורה יבחר בגישה תומכת, סיכוי הגמילה יעלו באופן ניכר ויעזרו לילד להגיע לחיים מלאי שמחה ובטחון. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא למצוא פתרון יעיל להרטבה. 
עזרו לילדיכם להגמל מהרטבה כמה שיותר מהר והראו לו עד כמה אתם אוהבים אותו.