יום ראשון, 9 ביולי 2017

כיצד להתמודד בהצלחה עם בעיית הרטבת הלילה?

בעיית ההרטבה נובעת מחוסר יכולת לפתח שליטה בשלפוחית ​​השתן. לא רק ילדים, אלא גם מבוגרים רבים סובלים מבעיה זו. במידה  וילדך סובל מבעיה זו, צריך להתמודד עם כך בצורה יעילה ועם הרבה סבלנות. נזיפה או לעג לילד רק מחמירים את הבעייה. חיזוקים חיוביים עוזרים. תן פרסים לילדך במקום להעניש אותו, בכל פעם שהוא עושה מאמץ להישאר יבש בלילה.

עשויות להיות סיבות רבות לבעיית ההרטבה בלילה, כגון מתח נפשי, עייפות קיצונית, חדר קר באופן לא נוח או בעיה רפואית כלשהי, כגון מחלה בשלפוחית ​​השתן וכיו"ב.  יותר מדי מאמץ במהלך היום יכול לגרום לילד להיות  עייף מכדי להתעורר להשתנה בלילה.


דרכים להתמודדות עם ההרטבה
O ביקורים תכופים לחדר האמבטיה לפני השינה: עודד את ילדך לבקר בשירותים לעתים קרובות לפני שיסור  למיטתו בלילה. זה יעזור לו להישאר יבש במשך כל הלילה. אפשר  אפילו לצמצם את צריכת הנוזלים שלו בשעות הערב כדי להתמודד בצורה יעילה עם בעיית ההרטבה.
O פרסים: תמריצים חיוביים מסייעים בטיפול הרטבת לילה. הדבר מעודד את הילד לעשות מאמץ משמעותי להישאר יבש. אתה יכול לתת לו מדבקות, ממתקים, צעצוע קטן או כל דבר אחר כדי לתמרץ אותו להישאר יבש. לעומת זאת, עונשים פועלים לרעה ולכן יש להימנע מהם.
O פגישה עם מומחה להרטבה: האדם הנכון לעזור לך להתמודד עם בעיית הרטבת הלילה הוא מומחה להרטבה. יש לו את הידע והניסיון כדי לעזור לך להתמודד עם המצב. בעיות רפואיות מסוימות כמו לחץ, דלקת בדרכי השתן או סוכרת עשויות להיות קשורות לבעיית ההרטבה. כצעד ראשון, המומחה מנסה לזהות את הסיבה להרטבת הלילה ולאחר מכן מציע פתרון יעיל עבורה.

ד"ר קובי שגיא הוא אחד ממקימי המרכז הרפואי לילדים בשנחאי, מטפל התנהגותי בעל יכולת טכנית וידע כדי לטפל ביעילות בבעיית ההרטבה, ובמהלך קרוב לשני עשורים של קריירה הוא טיפל בחולים רבים. להיקרא מפתח תוכנה חדשה באינטרנט עבור הרטבה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה