יום חמישי, 6 ביולי 2017

פתרונות הרטבת לילה - ד"ר קובי וטל שגיא

אנורזיס, בעיית הרטבת המיטה, אינה בעיה נדירה. ילד הסובל מהתופעה אינו היחיד הסובל ממבוכה בשל כך. זה יכול להשפיע  גם על ההורים שלו, אחיו, חבריו, וכיו"ב.  אבל השאלה היא מה גורם לכך?

ד"ר קובי שגיא וטל שגיא, פסיכותרפיסטים ידועים ומומחים לטיפול בהרטבה, מצאו את הסיבות להרטבה במהלך המחקר שלהם בנושא. ישנם גורמים שונים המשפיעים על ההרטבה. לעתים קרובות, מצב זה מקושר למחלות נפשיות או פיזיות. למרות שזה לא לגמרי לא נכון, גורם מרכזי להרטבה הוא נטייה לשינה  עמוקה. אחוז הסובלים מאנורזיס בגלל בעיות רפואיות כגון זיהום בדרכי השתן, בעיות בכליות או בעיה נוירולוגית עומד על שני אחוזים בלבד.
ד"ר שגיא קובע כי שורש  הבעיה נעוץ במערכות השליטה של המוח שלנו. זה תת המודע שלנו ולא התודעה ששולח ומקבל את האותות בזמן הלילה. כאשר תת המודע שלנו לא מבין כי שלפוחית ​​השתן מלאה בזמן שאנחנו נמצאים בשינה עמוקה, זה מוביל לבעיית ההרטבה. זה קורה כי המטופל ישן שינה עמוקה לא בריאה, ולכן אינו מסוגל להגיב לגירויים חיצוניים. מצד שני, הגורם הפסיכולוגי הוכח כגורם המכריע ב 20 עד 25 אחוז מן המקרים. זה עשוי לכלול מתח ממכשלונות במערכת יחסים, עומס אקדמי, תרבות עבודה מלחיצה, או סביבה לא תומכת.
במקרים רבים, ההורים חשים השפלה עקב מצב זה, ועושים מעשה שגוי בכך שהם מביכים או נוזפים בילד המרטיב.  ברוב המקרים, הילד אפילו לא מבין שהוא / היא הרטיב/ה את המיטה. זה קורה ללא ידיעת הילד. מומלץ לבקש עזרה מקצועית כדי להתגבר על בעיה זו.

עד היום, השיטה של ​​ד"ר שגיא ריפאה יותר מ -40,000 חולים בארץ ובחו"ל. השיטה היא תוצאה של מחקר עצום בהיקפו וניסיון קליני. לכפות על הילד להשתין לפני השינה או להגביל את צריכת הנוזלים שלו יכולה להיראות כשיטה יעילה לזמן קצר, אבל בטווח הארוך היא לא תניב את התוצאה הרצויה. לעומת זאת, הטיפול הרב-מודולי של ד"ר שגיא מצליח לרפא יותר מ -90% מהמטופלים שלו,וזאת בתקופה של שלושה עד חמישה חודשים. טל שגיא, המתמחה בבעיות התנהגותיות בקרב ילדים, בחן את הקשר בין הרטבת לילה ותנועתיות במהלך השינה. שיטה ייחודית זו מותאמת בדיוק  לגילו של המטופל, תדירות ההרטבה, שליטה בדרכי השתן במהלך היום, בריחת שתן במהלך היום, עומק השינה, המוטיבציה של הילד ועוד. יתר על כן, במקרה של הרטבה חוזרת בתוך שנה אחת מהשלמת הטיפול, המטופל יקבל טיפול בחינם.
יש להתייחס ברגישות לסובלים מהרטבה ולא להקשות עימם. יחס קשה  עלול לגרום למטופל לאבד לחלוטין את הביטחון העצמי ולסבול מחרדות מתמשכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה