יום שישי, 5 במאי 2017

לדעת את טכניקת המניעה של ההרטבות

הרטבה אינה באשמת הילדים, ואינה נגרמת ממחלות כלשהן. ההרטבה היא "כאב ראש" משמעותי בחייהם של ההורים בימינו. גם אם אין סיבה מסוימת מדוע ההרטבה מתרחשת, מדובר בתופעה העוברת בתורשה. בעיה זו יכולה לפגוע בנפשם של הילדים הסובלים ממנה וגם בהורים.
ד"ר קובי שגיא הצביע על ההרטבה כתופעה בשלבי ההתפתחות. אין זאת אומרת שהילד מרטיב בכוונה או לא מנסה לעצור את ההרטבה. טל שגיא הציג עובדות המצביעות על כך שהילדים אינם עצלנים וסרבנים. בהמשך לכך, מובאים כאן העקרונות למניעת הרטבה.

נסו עזרה עצמית למניעת הרטבה
ודאו שילדכם מרגיש בטוח מספיק כדי ללכת לשירותים בלילה. יש להשאיר את האור דולק בשירותים- זה יעזור לילד להגיע לשירותים בלי להרגיש מפוחד. פחד זה הוא הסיבה המרכזית לכך שרוב הילדים נמנעים מללכת לשירותים בלילה. במידה וילדכם ישן במיטת קומותיים, עליו לישון במיטה התחתונה. למדו את הילד לגלות לכם כשהוא חש בצורך להרטיב. במידת האפשר, יש למקם את המיטה קרוב לדלת השירותים- זה יעזור לילד להימנע מהרטבה.

השתמשו תמיד בכיסוי מיטה עמיד במים. זה יעזור לשמור על היגיינה נאותה. על פי ממצאיו של ד"ר קובי שגיא, טעות נפוצה היא הערת הילד במרווחים קבועים במהלך הלילה. לא רק שהדבר אינו עוזר במניעת ההרטבה, הוא אף גורם להרגלים רעים ויוצר תלות של הילד.
ישנם הורים המלמדים את ילדיהם, בעיקר את הגדולים יותר, להחליף את בגדיהם הרטובים מהרטבת הלילה.עזרו להם על ידי הכנת בגדי שינה נקיים ומסודרים. זה יגן על ילדכם מזיהום ויעזור להם לישון טוב.

עודדו את ילדכם בעזרת פרסים
עידוד הילד על ידי מתן פרסים שונים יעזור בפתרון בעיית ההרטבה. עודדו את הילד לשתות הרבה מים במהלך היום. היו חברותיים איתם כדי שיהיה להם קל לגלות לכם כשירצו ללכת לשירותים בלילה.  טפחו את ההרגל אצל ילדכם- הליכה לשירותים לפני השינה. כיוון שההרטבה היא כמו סוג של פוביה, התייחסות אליה כמחלה או הפרעה פסיכולוגית לא תעזור להורים לפתור אותה.
בעיית ההרטבה נובעת מהפרעה בשינה, ויש צורך בהבנה בין ההורים לילדים כדי להתגבר עליה. הבנה נאותה של דרכי המניעה הנ"ל תעזור לילדכם להילחם באנורזיס\ הרטבה. ד"ר קובי שגיא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה