יום רביעי, 17 במאי 2017

כותרת: פתרונות יעילים לטיפול בהרטבה

הרטבה לילית או אנורזיס היא בעיה ממנה סובלים ילדים רבים ברחבי העולם. באופן כללי, שרירי שלפוחית השתן מתפתחים במלואם עד גילאי 3-5, אבל ישנם ילדים שמרטיבים גם מעבר לגיל 7, ואז יש צורך בעזרה רפואית לפתרון הבעיה. להלן מספר פתרונות יעילים שיעזרו לילדך להיפטר מההרגל לפני שהתערבות רפואית תהפוך לאפשרות היחידה.

פתרונות להרטבה

הקטנת צריכת הנוזלים בשעות הערב: ילדים רבים מרטיבים את המיטה בשל שינה עמוקה- הדחף להשתנה אינו חזק מספיק כדי לגרום להם להתעורר וללכת לשירותים. זה רעיון טוב להגביל את צריכת הנוזלים שלהם בשעות הערב.

מכשירים למניעת הרטבה: ישנם מכשירים רבים למניעת הרטבה בשוק שיכולים לעזור להתמודד עם הבעיה. המכשירים חשים בנוזלים כשהילד עומד להרטיב את המיטה ומעירים  אותו. המכשיר מגלה את הלחות ומתריע על מנת לגרום לילד למהר ולהשתין. זהו מכשיר ידידותי למשתמש ואפילו ילדך יכול לשלוט בו בשעת הצורך. עם הזמן, הילד מתרגל לאזעקות וקם בכוחות עצמו על מנת ללכת לשירותים. לוקח בערך 12-14 שבועות  על מנת לאמן את הילד ללכת לשירותים בעזרת מכשיר כזה.

שעון מעורר: אלטרנטיבה זולה יותר למכשיר למניעת הרטבה היא השעון המעורר. למרות שישנם הבדלים בין מכשיר למניעת הרטבה ושעון מעורר, גם השעון יעיל למדי בטיפול בהרטבה. השעון אולי לא יוכל להעיר את הילד כשהוא צריך ללכת לשירותים, אבל הוא בהחלט יכול להעיר אותו משנתו במהלך הלילה. עם הזמן, הילד יתרגל לקום משינה כהוא חש את הדחף להשתין.
 
אם שיטות אלו לא יצליחו לאמן את ילדך והוא ימשיך להרטיב את המיטה בגיל שש או שבע, עליך לפנות לקבלת עזרה רפואית. 


ד"ר קובי שגיא וטל שגיא הם מומחים נודעים לתחום ההרטבה. מרפאתו של ד"ר יעקב שגיא טיפלה בהצלחה בלמעלה מ-40,000 מטופלים מאז שנת 1984. כשהם מטפלים בהרטבה, מומחים מכובדים כמו ד"ר יעקב שגיא מביאים בחשבון מספר נתונים, כמו גיל המטופל, תדירות ההרטבה, בריחת שתן, מוטיבציית הילד ועוד. תוכנית הטיפול של ד"ר שגיא מורכבת מחיזוקים חיוביים בטווח הקצר והבינוני, מכשיר למניעת הרטבה, מדידת תהליך היקיצה ואימון שנועד לחזק את השרירים הטבעתיים וקיבולת שלפוחית השתן.  

גם טל שגיא הוא מומחה נודע לטיפול בהרטבות. הוא מתמחה בטיפול בבעיות התנהגותיות. הוא נחשב לאחד המומחים המובילים בטיפול בהרטבה והוא אחד המייסדים של "מרכז לרפואת ילדים בשנחאי".

במהלך הקריירה שלו, שהתחילה ב-1999 ונמשכת כמעט שני עשורים, הוא עזר למעל 8000 מטופלים לפתור את בעיית ההרטבה. הוא נודע כמומחה ההרטבה הראשון שפיתח  תוכנה מקוונת ואינטראקטיבית  לטיפול יעיל במטופלים הסובלים מהרטבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה