יום שני, 1 במאי 2017

לדעת את הגורם המדויק הקשור להרטבה

אחת הבעיות המרכזיות של ההורים בימינו היא ההרטבה. ההורים מחפשים פתרון לעניין ההרטבה. הרטבה ידועה בשפה הרפואית  כאנורזיס. ד"ר קובי שגיא הגיע למסקנה שההורים רואים את בעיית ההרטבה של ילדיהם כבעיה גדולה.
טל שגיא ממליץ להורים לדעת את כל הסיבות שגורמות לילד לסבול מהרטבה. ידיעת כל הסיבות, תפחית את דאגת ההורים ותעזור להם למצוא את הפתרונות לבעיית ההרטבה. לפני  שלומדים על הסיבות להרטבה, חשוב מאוד שהורים ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והמינוחים הקשורים להפרעת שינה זו. להלן הגורמים הקשורים להרטבה.

הגורמים להרטבה
ישנם שני סוגים עיקריים של הרטבה: הרטבה ראשונית והרטבה משנית. הגורמים לשני הסוגים הם שונים, והם נבדלים במספר נקודות.

גורמים להרטבה ראשונית
הרטבה ראשונית יכולה לנבוע מגורם אחד או מספר גורמים. אחד הגורמים האפשריים הוא קושי של הילד לשלוט בשתן במהלך הלילה. בשל השינה העמוקה, הילד לא יכול להימנע מהשתנה במיטה. ולכן, הילד לא מתעורר והולך לשירותים- הוא מעדיף ללכת לשירותים במיטה.
ד"ר קובי שגיא אמר גם שילדים נוטים להשתנה בעיקר בשעות הלילה והערב המאוחרות. זאת בשל ההרגל הרע של אי הליכה לשירותים במהלך היום.

טל שגיא ממליץ להורים לשים לב להבעות הפנים של הילד, כמו מאמץ ניכר לרסן, הרגשת אי נעימות ושילוב רגליים כסימנים מקדימים שהילדים מנסים להתאפק מהשתנה. במקרים כאלה יש להסביר לילדים מדוע זו טעות להתנגד להשתנה הטבעית. הדבר יעזור להורים ויצמצם את האפשרות שהילדים ירטיבו במיטה. 

גורמים להרטבה משנית

הגורמים להרטבה משנית  הם שילוב של סימפטומים והתנהגות רגשית. הגורם המוביל להרטבה משנית הוא דלקת בדרכי השתן. גירוי בשלפוחית השתן יכול להסב כאב רב לילד, וכתוצאה מכך לגרום לו לרצות להשתין לעתים קרובות ובדחיפות. חריגות באיברים או במערכת העצבים של ילדים, הן סיבה מרכזית לבעיות בדרכי השתן המובילות להרטבה.

חריגות פיזיות או פגיעה פיזית יכולה לגרום להפרעה במערכת העצבים. הפרעה תקופתית זו גורמת להרטבה.  גם בעיות רגשיות תורמות רבות לבעיית ההרטבה. שינוי בהרגלים, כגון מעבר לבית ספר חדש או מקום מגורים חדש, יכול להשפיע על ילד רגיל לחלוטין ולגרום לו לבעיות הרטבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה